AcceptMeNow

Accept me, or else... ;)

Det ska inte vara såhär..

Publicerad 2013-02-04 23:51:44 i

Som ni redan vet lite om, så har vi en förjävlig granne snett under oss. Han kommer upp och klagar på oss för saker som vi inte gjort fel i. För att dra en lång historia lite kortare:
(Vi flyttade hit i oktober 2011)
I augusti 2012 ringer det på dörren vid halv tolv på kvällen, jag har precis kommit hem från jobbet, så jag lagar mat. Det är vår granne (vi kallar honom K). Han är förbannad, och säger åt oss att vi ska sluta väsnas och att enligt hyresvärdens papper som vi skrivit på står det att man inte får förs oväsen mellan 22.00-07.00. Han anklagar oss också för att föra oväsen flera nätter i sträck, runt 2-3 på natten - då har vi legat och sovit. Vi ringer till hyresvärden nästa vardag och säger vad som hänt - får bekräftat att vi inte gjort något fel.
I september 2012 ringer det på dörren en dag kl 10 på förmiddagen. Då är det K som talar om för mig att jag ska ge fan i hans parkeringsplats. Det är bara det att han parkerar på grusplanen, och där har vi fått reda på att där inte är några egna platser. Vi ringer återigen till hyresvärden - får bekräftat att vi inte gjort något fel.
I januari 2013 ringer det på dörren klockan 20 över 12 på natten, det är K. Då skulle han säga åt oss att stänga av vår TV, det är bara det att den varit avstängd i mer än en timme då. Talar om det för honom, och säger åt honom att han ska ta sånt här med hyresvärden, och inte ta tag i det med egna händer mitt i natten. Ringer till hyresvärden IGEN - vi har inte gjort något fel. Talar även om för dem att jag mår riktigt jävla dåligt varje gång han varit här uppe, sitter och gråter och mår pissedåligt. Säger också att om han inte slutar, så ser vi ingen annan utväg än att flytta - något som vi inte vill!

Jag kan inte ha det såhär, och har funderat sen andra gången han kom upp på att polisanmäla, just för att jag mår så dåligt. Kommer inte leda särskilt långt, men då har han det på sig i alla fall. Känns jobbigt också att polisanmäla... Känns som att detta är en liten skitsak, och sånt anmäler man inte! Egentligen skulle jag bara vilja förstöra för honom, men tänker absolut inte sjunka ner till hans nivå - så det är uteslutet.
Anledningen till att jag skriver detta idag, är för att jag fick en jävulsk känsla att han skulle komma upp nu ikväll. En aningen panikartad känsla. Mår skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AcceptMeNow

tjej på 21 år - bor ihop med min kille; David - på fritiden umgås jag med vänner, läser böcker & tränar - har två katter; Sixten & Nixi - är diabetiker - jobbar som servitris - har aldrig varit utomlands (Danmark räknas inte) - har en ödla; Hugo - har två råttor; Sture & Felix

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela