AcceptMeNow

Accept me, or else... ;)

Lunginflammation & Turkiet

Publicerad 2013-02-23 23:30:00 i

Jo, för en vecka sen bokade jag och David min första utlandsresa (!!!), och då likaså vår gemensamma <3 Det bär av mot Turkiet i sommar, till världens högst rankade hotell med allt man kan tänka sig och önska sig, bra grejer! 
 
Men då för att jag skulle fira detta, så såg jag till att åka på lunginflammation... eller ja, jag misstänker att jag haft det en längre tid, men nu är det konstaterat i alla fall. Har den senaste tiden haft vilopulser på runt 100-110 (not good!), och därmed har jag också varit ganska så hängig. Började egentligen med att jag hade i princip en hel vecka som jag inte skulle jobba, och då tänkte jag städa lite här hemma och diska och så för att David skulle slippa det när han kom hem från jobbet. Men varje jävla dag var jag så slut av att ha gjort exakt INGENTING på hela dagen, och därmed blev det inte mycket till städat och diskat, om än lite blev det för att jag tvingade mig själv.
Sen, veckan efter, började jag ta pulsen på mig själv - både med mobilen och manuellt. Hade hög vilopuls, men då "bara" runt 90. Det blev värre och värre, och till slut orkade jag inte gå från vardagsrummet till sovrummet utan att bli andfådd.. (y). När det blev som värst, vaknade jag efter att ha sovit och hade en vilopuls på 120, då jävlar slog hjärtat vill jag lova! Dagen efter åkte jag in till sjukhuset, och de skickar mig till akuten. 
Lunginflammation. 
Så nu har jag fått medicin - Doxyferm - som jag nu får en massa utslag av, som kliar lite grann. 
Men nu börjar jag må lite bättre i alla fall, orkar röra på mig och pulsen är bättre - men inte bra. 
 
Nej, så så är det med mig :) God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AcceptMeNow

tjej på 21 år - bor ihop med min kille; David - på fritiden umgås jag med vänner, läser böcker & tränar - har två katter; Sixten & Nixi - är diabetiker - jobbar som servitris - har aldrig varit utomlands (Danmark räknas inte) - har en ödla; Hugo - har två råttor; Sture & Felix

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela