AcceptMeNow

Accept me, or else... ;)

My life so far!

Publicerad 2008-08-26 13:17:50 i Allmänt

Nu var det ju ett tag sen jag skrev sist, och det har ju hänt en del saker sen dess om man säger så..
Älskling har flyttat till en egen lägenhet i Ystad för studiernas skull :) Ganska kul, för då slipper jag ta buss till honom :D tar tåg till malmö, sen tåg därifrån igen till Ystad :) Har kommit på en väldigt bra sysslesättning på tågen numera :) har nämligen fått tillbaka mitt läsintresse :D

Och med tiden nu så har jag ju även börjat gymnasiet :D går specialutformat samhällsvetenskaps program med internationell inriktning för hållbar utveckling (SMSP) (a) Hamnade i en klass med 17 elever från början.. men i skrivande stund är vi bara 14 :) Lagom många tycker jag :) Igår fick vi våra datorer också. Har ju inte sagt var jag går.. men går på Berga gymnasiet i Eslöv -.- *suck*. Men det fungerar faktiskt hyfsat bra :)
Och som Lucas säger.. att jag är väldigt stolt när jag kommer ihåg namnen på folk :D haha, och det gör jag med min klass redan efter andra dagen :O
Henrik, Martin, Jesper, Nima, Robert, Sandra, Sandra, Johanna (a), Sofia, Maria, Josefine, Erika, Cecilia och Elin.
Och mentorerna då då.. Ingela Roos och Mats Jacobsson. Trevliga :)

Varje helg (och lite till) sen den 5 juli har jag träffat Lucas :D Känns så jäkla härligt ju! Känslorna blir bara starkare och starkare hela tiden! Helt sjukt egentligen ju! Och därmed så är det ju snart två månader nu också :D men då har lilla Johanna inte vett att stanna hemma, så man kan träffa sitt hjärta -.- för då åker jag på läger i Stockholm för barn med kroniska sjukdomar >.< det låter ju inte lite dumt heller..! Prinsessan Madeleines "projekt" :O

För övrigt i sommar så har jag varit med kompisar väldigt mycket. Varit på stranden en gång, kunde inte bada så mycket för där var en jävla massa brännmaneter >.< .. Önskar dock att jag varit mer med ett antal kompisar, Linnea, Sofia och Sara ''/ Hoppas ni förlåter mig :) kan ju komma och hälsa på er när vi har tid i veckorna :)
Jag har även gått ett antal mil sammanlagt denna sommaren :O Var rädd ett tag att jag var tvungen att gå lika mycket nu när skolan börjat också, eftersom att jag har en del problem med mina knän.. men det ordnade sig. Inga problem :)

Har inte varit jättemycket hos farmor och farfar heller för den delen.. kan ha sina anledningar ju.. men känns helt konstigt. Får väl gå dit nån dag efter skolan då då :)

På torsdag ska klassen på nån föreläsning, sen ska vi åka till Malmö på nått studiebesök också :) men kommer inte ihåg var XD Ska höra med lärarna om man får lov att stanna i Malmö efteråt, för då vet jag vad jag ska göra (a) Fick ju våra tågkort den 20de när vi började :) Och konduktören på tåget var så taskig och skrev en tvåa på plasten till mitt terminsbevis :O så på mitt foto står nu en väldigt fin *host* tvåa med bläck >.< jaja, skitsamma.

Var på Malmöfestivalen 3 gånger nu också :) Kollade på NRJ in the Park och lite så :) SMK i fredags. Stack till Lucas direkt efter 'lära-känna-varandra-lägret' i fredags, sen kom det bara på impuls att vi skulle dra till MF :) Käkade på SubWay <3 Och kollade på fyrverkerierna :) sen tog vi tåget hem, 23.15, och var i Ystad 00.03. Då cyklade vi ner till småbåtshamnen, satte oss på en brygga och tittade ut ^.^ Efter en stund cyklade vi hem till Lucas och kollade på film :) Åkte hem till Höör på söndagen igen.. usch!

JohannaSjöholm<3LucasHallgren4ever

Kommentarer

Postat av: linnea

Publicerad 2008-08-26 19:54:53

Roos(din mentor) som i roos han på din bdb?

Postat av: linnea

Publicerad 2008-08-26 20:06:34

Efter studiebesöket i malmö, fika med mig? smsa om dag och tid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AcceptMeNow

tjej på 21 år - bor ihop med min kille; David - på fritiden umgås jag med vänner, läser böcker & tränar - har två katter; Sixten & Nixi - är diabetiker - jobbar som servitris - har aldrig varit utomlands (Danmark räknas inte) - har en ödla; Hugo - har två råttor; Sture & Felix

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela