AcceptMeNow

Accept me, or else... ;)

Den 18 november 2009, och lilla jag är sjuk..

Publicerad 2009-11-18 19:52:44 i Allmänt

Igår var ju en riktigt rolig dag. Vet inte vad man ska säga om det, om det inte ska vara negativt på något sätt, eller jo. David var här, och DET var positivt som fan!

Min dag igår:
Jag vaknade klockan 07.10 och mitt tåg gick 07.22.. Det var att slänga på sig kläder, och mamma som kör mig snabbt som attan till tågstationen. Blev iallafall grönt i trafikljusen när vi kom där, vilket tyder på att det kommer bli en bra dag trots allt. Och jag kan inte säga annat, för dagen har faktiskt varit bra, till skillnad från vad den kunnat vara.
Hur som helst, så kom jag till stationen INNAN tåget kommit dit ;) och det var inte ens försenat :o Väl inne i tåget så såg det ut som att jag inte skulle få någon sittplats :/ men precis då ser jag en plats som är ledig :D så jag sätter mig där. Kunde inte direkt sova där, för fanns inte utrymme för det tyckte jag.
Väl på skolan så var det matte, sen var det samhälle. Sen var det mamma som ringde och sa att hon fixat tid till vårdcentralen till mig, vilket var skitbra. Så jag stack hem, för hade så förbannat ont i ryggen och magen att jag knappt kunde gå. Sen bar det av till Hässleholm igen för att ta ut min p-stav. Det som gjorde mest ont var helt klart bedövningen som gavs med spruta. Sticket kändes inte, men bedövningen.. fyfan! Efter det kände jag ingenting. Inte snittet, inte hur hon pelade ut staven eller nått. Så jag hade ju gått och oroat mig hela dagen för detta.
Nu har jag iallafall sett ett spöke! :o (a)

Åkte in på MAXI och handlade lite godis och läsk, sen vidare hem igen. Var helt yr i bollen, kan jag ju tillägga.
Väl hemma vilade vi lite, jag och David. Sen var det till vårdcentralen som gällde. Mamma sa att vi nog fick köra runder och leta efter parkering, så vi skulle kört tidigare.. men jag brydde mig inte.. ska jag behöva vänta på vårdpersonalen, så ska fan vårdpersonalen få vänta på mig! Smart som jag är så sa jag åt David att köra upp på den stora parkeringen till vårdcentralen först, och fanns där inget så fick vi leta vidare då. Och som jag visst hela dagen, så skulle allt gå bra med turen på vår sida. En bil ska just köra, och såklart tar vi den platsen. Jag sitter och väntar på plats en minut innan jag skulle vara där, och en minut efter min tid säger David något om att nu skulle de redan ha tagit emot mig. Precis då kommer en sköterska ut och frågar efter mitt namn. Tur. Och jag får lämna urinprov och hon fyller i lite papper, sen får jag sitta där en stund. Sen säger sköterskan att det finns recept på apoteket om 15 minuter.. jag har urinvägsinfektion. Vilket är bättre än jag väntat mig.
Sen hem igen, vila. Sen kaffe, och jag börjar få så in i helvetes ont i ryggen/magen igen så jag inte vet vart jag ska ta vägen! Börjar till och med gråta! Och då är det allvarligt, för smärta får mig sällan att gråta. Blir till att ta smärtstillande, gå ner och lägga mig i sängen. Värmekudde om magen, och film, Into the blue. Såg aldrig klart den dock, för vi var så trötta.

Imorse hade jag fortfarande jätteont, så jag stannade hemma från skolan idag. Och sen visade det sig att jag hade feber också.. Så det blir förmodligen ingen skola imorgon heller, är mer än tvingad att sticka dit på fredag nämligen.

Nästkusinen har ju fest på fredag också. Är jag frisk så blir det förmodligen att dra dit med Kristina, annars blir det ju inte av :/ Så det återstår att se.

Nu tänker jag fokusera på att bli frisk, puss puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AcceptMeNow

tjej på 21 år - bor ihop med min kille; David - på fritiden umgås jag med vänner, läser böcker & tränar - har två katter; Sixten & Nixi - är diabetiker - jobbar som servitris - har aldrig varit utomlands (Danmark räknas inte) - har en ödla; Hugo - har två råttor; Sture & Felix

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela