AcceptMeNow

Accept me, or else... ;)

Nu har man varit duktig :)

Publicerad 2012-11-07 22:48:36 i

Efter flera timmars (!) slit, har jag nu diskat klart ALL disk i köket! Känner mig ändå lite duktig (a)
David har också varit lite duktig! Direkt när han kom hem från jobbet började han städa toaletten, vilket var väl behövligt. Efter att jag lagat mat, diskade han även de använda kastrullerna, så nu är där ingen disk alls :)

Tittade på "Stalkers" på TVn med David nu för en stund sedan. Fan va hemskt att vissa människor ska behöva genomlida sådant! Tänk själv om man skulle bli förföljd av ett ex eller en helt okänd människa.. Den otryggheten som uppstår, och att aldrig veta om det kommer leda till något annat lite senare, så som mord.. Hon tjejen de hjälpte idag sa att det är 8 kvinnor i Sverige varje år som mister livet på grund av en stalker.. Nu vet jag inte hur pass den siffran stämmer, men oavsett om det är 1 eller 1000 årligen, så är det ju hemskt och oacceptabelt! Och som i denna tjejens, och många andra skulle jag tippa på, så tar inte polisen det på tillräckligt stort allvar när man anmäler gång på gång. Visst, polisen har kanske inte resurser till det, men då borde man väl ändå utveckla någon organisation, eller att polisen lägger mer resurser på detta jobb, som kan ta hand om sånt här. Kan tycka att TV inte ska behöva gå in och lösa sånt här, även om det i vissa fall blir effektivt. Den mannen som var efter denna kvinnan visade sig ha dränkt sin son (en liten bebis) på 70-talet - då bodde han i Norge. Han fick 8 år i fängelse för det. Om han kunde döda din egne son, som dessutom var så liten att han inte kunde försvara sig, vad hade han då inte kunnat göra med denna kvinnan?
Som tur är, så insåg man i Sverige att han inte var riktigt frisk, så han fick psykiatrisk vård istället för fängelse...

Men från det ena till det första igen, såhär ser köket ut nu :) lägger till en bild på stället vi har micron och kaffekokaren också. Vet att de flesta inte varit hemma hos mig, men just där brukar det vara riktigt stökigt! Men inte nu :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AcceptMeNow

tjej på 21 år - bor ihop med min kille; David - på fritiden umgås jag med vänner, läser böcker & tränar - har två katter; Sixten & Nixi - är diabetiker - jobbar som servitris - har aldrig varit utomlands (Danmark räknas inte) - har en ödla; Hugo - har två råttor; Sture & Felix

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela