AcceptMeNow

Accept me, or else... ;)

Vilken klänning ska jag välja?!

Publicerad 2012-11-10 01:41:51 i

Dagen blev inte som man tänkt sig men den blev ändå hur bra som helst! 
 
Vaknade vid halv 11 (så gick det med det där att vända rätt på dygnet.......), och "småsov" till 11, men katterna skulle på och störa sig, så varje gång jag somnat till, så vaknar jag av att de väsnas. Och då tror jag givetvis att jag sovit i typ 2 timmar, men det har bara gått max 5 minuer...... 
Mitt problem med det här att vända rätt på dygnet är inte att jag är trött (eller hur jag ska uttrycka mig), utan det är att jag inte har självdiciplinen att gå upp när klockan ringer vid 8. Ska jag inte göra något som gör att jag måste gå upp (typ att man ska till sjukhuset eller så..) så får jag inte upp mig själv tidigt. Har inga som helst problem att gå upp vid halv 7-7, om det bara är så att jag måste gå upp då. Dessutom mår jag mycket bättre när jag gått upp då, känner mig inte trött och hängig under dagen, och får inte sån konstig huvudvärk som jag kan få om jag sovit för länge. Mår helt enkelt mycket bättre av att gå upp i tid - men vad fan ska jag göra med min självdiciplin?! Någon som har några tips, så dela gärna med er! :)
 
När jag vaknat tittade jag på ett avsnitt av OC, sen stack jag och handlade syrsor till Hugo (vår ödla) och inhandlade tillbehör till en god måltid; tacos! 
 
Problemet med maten uppstod när klockan var 16.20, då Fanny ringer och frågar om jag kan komma och jobba klockan 17. Det var nämligen så att de hade en bokning på 18 personer, en på 3 personer, en på 4 personer och en på 5 personer, och alla nästintill samtidigt. Sen eftersom det är After Work, så har vi en massa "ordninarie" gäster också, sådana som inte bokat bord. Restaurangen var full, men som tur är var det ingen som ville äta där som inte fick plats. Bokningen på 18 personer hade dessutom varit så gulliga och beställt i förväg vad de skulle ha att äta, vilket sparar en del tid åt oss, plus att köket är förberedda på vad de ska tillaga. Hade det inte varit så att man har mat för avhämtning också, så hade det inte varit några problem för Fanny och Jennifer idag. Jennifer är så pass duktig redan att det är helt sanslöst! :) Men nu var det ju det där med avhämtning...... folk var sura för att den preliminära tid man gett dem i telefon inte överrensstämde med när maten blev klar. Störst problem hade vi när 18-personers-bordets mat skulle tillagas, då blev de lite efter i köket. Blir en aning irriterad på när folk inte kan ha någon som helst förståelse för situationen. De kan själva se hur de 2-3 pizzabagarna skyndar sig allt vad de kan, tar sig inte ens tid att dricka lite. De ser också hur de 3 servitriser som är på stället springer till höger och vänster och vill vara alla gäster till lags, inte heller de tar sig tid till att dricka något. Vad de inte kan se, är hur jävla hårt våra 2 kockar i köket kämpade på! De låg så mycket efter med allt idag på grund av att vi hade ett helt bord med nästan 20 personer som alla skulle ha mat från köket, och medan de håller på med det - och varken har tid, resurser eller plats - så kan de inte skynda på med de beställningar som ständigt ramlar in hos dem både från restaurangen och avhämtning. Att stå i kassan vid sådana rusningstider kräver nog att man är lite hårdhudad, då vissa kan klämma ur sig de hemskaste kommentarerna som direkt indikerar på att de inte tycker att man sköter sitt jobb väl. Vissa ser bara inte hur hårt man arbetar...
 
Men bortsett från sådana tråkigheter, så har allt gått hur bra som helst idag. Hade väl, så vitt jag hört, bara ett bord (eller åtminstone EN person vid bordet) som klagade på att det tog tid med maten, och det är ändå bra eftersom det var totalt KAOS på stället. 
 
När jag sen kom hem, klockan halv 11, lagade jag och David mat tillsammans - tacos (som ni minns). Jag var inte allt hungrig eller sugen på det efter att ha jobbat med mat halva dagen, men fick ju äta ändå. Kanske får rycka in på jobbet imorgon också, men de skulle ringa efter mig om det behövdes. Inte helt sugen på det, men väl där är det inga problem, och det är roligt :) 
 
Även så att jag suttit och kollat efter klänning till jul (men kanske nyår också), och ska välja mellan dessa två. Vad tycker ni? 
Bältet följer med till alternativ 2, mest så att ni vet ;) 

Kommentarer

Postat av: Uffe

Publicerad 2012-11-10 08:11:23

Alternativ 1, inget bälte men med Nr:2 nedersta del.
Och du, Ni var skitduktiga på restaurangen allesamman! Folk har nog aldrig handlat på "snabb"matskedjan McDonalds... Ett tips, skit i om det är mycket folk, Spring inte! Det ser inte bra ut och det händer lätt en olycka. Nästa gång är ni säkert mer förberedda, för jag tror det är en riktig Hit. Kanske ge telefonbeställarna lite längre väntetid än vanligt? Ge en varm hälsning till hela gänget, Ni skötte det bra som alltid annars :)

Svar: Okeej, tack :)Tack för tipsen! Däremot så vet jag vad som händer om det inte går undan, springa behöver man ju inte göra, men gå snabbt. Sen blir jag så förbannad på kassakön, då folket där ALLTID är i vägen. De hänger liksom inte med på att där kommer folk som faktiskt jobbar, som vill fram. Så när man då är tvungen att säga ursäkta för att de ska flytta sig, så antingen hör de en inte, eller så kommer den "ojdå" *flyttar sig långsamt, och ibland till ett ställe så man ändå är i vägen*, och de lär sig inte efter det heller, utan när man kommer igen så står de där igen....
Det var inte meningen att jag skulle jobba idag, men blev inringd på grund av det långa bordet som var reserverat - och tur är väl det! Fick stå i kassan, vilket jag inte har något emot, men det är där klagomålen kommer upp. Folk kan vara odrägliga, men jag kan hantera det :)
Vad gäller telefonbeställarna så hade man kanske kunnat ge de längre väntetid, men problemet där är att de kan acceptera 30-35 minuter, men oftast inte 40-45 minuter. Då kan man tycka att då får ju de gå, men om jag frågar pizzabagarna hur lång tid de beräknar att det tar, så säger de alltid 30-35... blir dubbelt...

Men tack för att ni är så positiva :) det behövs sådana också (även om det finns en del redan) :)
AcceptMeNow

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

AcceptMeNow

tjej på 21 år - bor ihop med min kille; David - på fritiden umgås jag med vänner, läser böcker & tränar - har två katter; Sixten & Nixi - är diabetiker - jobbar som servitris - har aldrig varit utomlands (Danmark räknas inte) - har en ödla; Hugo - har två råttor; Sture & Felix

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela